Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Jak zapewnić bezpieczeństwo w hotelu?

Idea hotelu opiera się o gościnności. Hotel jest gospodarzem, który zaprasza i przyjmuje do siebie gości, zawierając z nim niejako niepisaną umowę - gwarancję bezpieczeństwa. Zapewnienie bezpieczeństwa jest jednym z podstawowych obowiązków hotelarza i niemałym wyzwaniem. Aby ograniczyć skutki trudnych do przewidzenia zdarzeń, hotel powinien szczególnie zadbać o urządzenia i systemy, które w maksymalny sposób ograniczą rozprzestrzenianie się następstw niebezpiecznych zdarzeń.

Co może wpłynąć na powstanie zagrożeń w hotelu? Czynnikami zagrożenia może być człowiek, infrastruktura, warunki pogodowe oraz zdarzenia losowe. Faktorów należy szukać zarówno na zewnątrz hotelu (osoby trzecie), jak i w jego wnętrzu (zaniedbania i niedopatrzenia personelu, awarie systemów). Dbałość o bezpieczeństwo gości powinno obejmować więc zarówno szkolenia pracowników, jak i dobór godnych zaufania systemów bezpieczeństwa. O czym mowa?
Sprawnie działający system antypaniczny – dźwignie antypaniczne, dobrej jakości zamki hotelowe, system klucza master key, z pewnością w znaczny sposób ułatwią szybką i skuteczną ewakuację w momencie zagrożenia. Polecanymi rozwiązaniami są okucia antypaniczne (zwane także okuciami panicznymi) CISA FAST, które w intuicyjny sposób umożliwiają błyskawiczne otwarcie drzwi.

zamki hotelowe

Hotel powinien być tak zorganizowany, aby goście mieli możliwość błyskawicznej ewakuacji w przypadku np. wybuchu pożaru, katastrofy budowalnej, ataku terrorystycznego, czy rozpylenia w obiekcie szkodliwej substancji. W takich sytuacjach niezbędne stają się jasne i dobrze widoczne oznaczenia dróg ewakuacyjnych oraz rozwiązania sprawdzające się w sytuacjach stresujących, generujących panikę.

Inny aspekt bezpieczeństwa w hotelu to ochrona mienia gości. Sejfy i skrytki depozytowe nie są wcale luksusem zarezerwowanym dla hoteli o podwyższonym standardzie. Ich obecność jest w pełni uzasadniona w każdym obiekcie hotelowym. Kodeks Cywilny wskazuje jednoznacznie: w większości przypadków za pozostawione w hotelu rzeczy gości odpowiada hotelarz. Wyjątkiem jest sytuacja, w której szkoda wynika „z właściwości rzeczy wniesionej”, z winy właściciela mienia, bądź w wyniku działa siły wyższej, niezależnej od hotelu. Wyposażenie obiektu w sejfy jest więc też troską o własne bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo mienia pozostawionego w pokoju dodatkowo może zagwarantować wkładka antywłamaniowa.

Kolejne niezbędne w hotelu zabezpieczenie to system monitoringu. Jego podstawą są kamery przemysłowe rozmieszczone w kluczowych miejscach: na korytarzach technicznych, przy głównym wejściu, wyjściach ewakuacyjnych, na parkingach. Trzeba przy tym mieć też na uwadze gości, którzy nie powinni czuć dyskomfortu. W newralgicznych punktach hotelu należy więc stosować monitoring kamuflowany. Nie chodzi o to, by postrzegać gości jako potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa, ale o dopuszczanie takiej możliwości. Jeśli wśród osób przebywających w hotelu znajdzie się jeden zakłócający porządek, monitoring pozwoli go zidentyfikować i ochronić przed nim resztę.

systemy antypaniczne w hotelu

Zadbanie o wyżej wymienione kwestie stanowi podstawę właściwych reakcji na niespodziewane zdarzenia w obiekcie hotelowym. Jest to inwestycja, która pozwoli zarówno właścicielom hoteli, jak i ich gościom spać spokojnie.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium