Producenci
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Pytania i odpowiedzi

Poniżej najczęściej zadawane pytania.

1. Nie znalazłem produktu, który mnie interesuje. Czy mogę liczyć na przygotowanie indywidualnej oferty?

Jeśli nie znalazłeś produktu, który Cię interesuję, jego opcji (kolorów, wersji, rozmiarów) my poszukamy za Ciebie! Sprawdzimy i zaproponujemy rozwiązanie, które było celem Twoich poszukiwań.

2. Za mało sztuk danego produktu na magazynie? To nie problem!

Jeśli chcesz zakupić dany produkt w ilości większej niż wykazuje obecnie stan magazynowy sklepu, skontaktuj się z nami koniecznie. Sprawdzimy i uzupełnimy stan magazynowy, bądź sprowadzimy dla Ciebie ten produkt w oczekiwanej ilości, w najszybszym możliwym czasie z naszego magazynu głównego.

3. Jak prawidłowo zmierzyć wkładkę patentową?

Prawidłowy pomiar wkładki patentowej (każdej innej również) jest warunkiem koniecznym, gdyż decyduję o skutecznym poziomie bezpieczeństwa i wygodzie użytkownika. Po zamontowaniu wkładka nie być schowana w głębi szyldu, ani wystawać więcej niż ok. 2 do 3 mm.

Pomiaru wkładki zamontowanej w drzwiach należy dokonywać uwzględniając dystans między osią śruby mocującej wkładkę do końca zewnętrznej części wkładki np. odległość 30mm i dystans między osią śruby mocującej do końca wewnętrznej części wkładki np. odległość 40mm.

Pomiar wkładki zdemontowanej dokonujemy uwzględniając dystans między osią otworu na śrubę mocującą do końca zewnętrznej części wkładki np. odległość 30mm i dystans między osią otworu na śrubę mocującą do końca wewnętrznej części wkładki np. odległość 40mm. I podajemy jako wymiar 30/40mm

Uwaga!

Zawsze uwzględnij grubość szyldu!

W przypadku wkładki asymetrycznej z gałką podaj informację po której stronie powinna być gałka.

4. W jaki sposób można zamówić dodatkową kopię klucza do wkładki indywidualnej?

Podstawą do realizacji zamówienia klucza dodatkowego do wkładki indywidualnej jest okazanie (np.przesłanie kopi) karty upoważniającej. Klucz może dorobić jedynie osoba posiadająca kartę! Okazanie karty ma na celu wyeliminowanie możliwości zamówienia nieautoryzowanej kopi klucza przez osoby niepowołane.

5. Gdzie można dorobić klucz do wkładki indywidualnej?

Klucze dodatkowe do istniejących wkładek indywidualnych można zamówić za pośrednictwem www.dobre-zamki.pl, wysyłając zamówienie wraz z kopią karty upoważniającej na adres kontakt@dobre-zamki.pl.

6. Co to jest karta upoważniająca/systemowa?

Karta upoważniająca/systemowa jest kartą przekazywaną w chwilą zakupu wkładki indywidualnej, systemu jednego klucza, bądź master key. Stanowi ona podstawę do realizacji zamówienia na dodatkowe klucze i wkładki. Niezbędne jest jej okazanie np.przesłanie kopi. Klucze, wkładki może dorobić jedynie osoba posiadająca kartę! Dlatego też, istotne jest, aby karta została zdeponowana w bezpiecznym miejscu i przekazana kompetentnej osobie, upoważnionej do administrowania/zarządzania budynkiem biurowym, zakładem produkcyjnym, przedsiębiorstwem itp. Okazanie karty ma na celu wyeliminowanie możliwości zamówienia nieautoryzowanej kopi klucza, wkładki przez osoby niepowołane.

7. Co to jest system jednego klucza ( wkładki ujednolicone, key a like)

Wszystkie wkładki w obrębie systemu jednego klucza otwierane są przez jeden klucz, w dowolnej ilości kopii. System jednego klucza ma najczęściej zastosowanie w domach jednorodzinnych lub np. na terenie zakładu produkcyjnego ( rozdzielnie elektryczne, szachty). Stosuje się go w celu ułatwienia dostępu do grupy pomieszczeń.

8. Jak kupić system jednego klucza?

Wejdź na kategorię systemy jednego klucza na stronie startowej, a następnie wybierz wkładkę w oparciu o którą skonfigurujesz swój system. Wybierz tyle wkładek, ile będzie liczył Twój system. Wybierając wkładki zdefiniuj ich długości (patrz powyżej: "Jak prawidłowo zmierzyć wkładkę patentową?"). W Twoim systemie mogą znaleźć się jednocześnie wkładki podwójne, półwkładki, wkładki z gałką, kłódki, cylindry zamków nawierzchniowych. Następnie wybierz klucze systemowe w takiej ilości, w jakiej mają funkcjonować w systemie.

Przykładowe zamówienie systemu jednego klucza:

Wkładka patentowa Tekno 30/30 1 sztuka

Wkładka patentowa Tekno 40/40 2 sztuki

Wkładka patentowa Tekno 45/55 1 sztuka

Wkładka z gałką Tekno 30/30 1 szt.

Kłódka 1 szt

Klucze systemowe 10 sztuk.

9. Co to jest system master key? Rodzaje systemów.

System master key jest rozwiązaniem ułatwiającym zarządzanie obiektem poprzez wyznaczenie hierarchii dostępu do określonych pomieszczeń za pomocą jednego klucza oraz zapewniający bezpieczeństwo, w przypadku zastosowania wkładek atestowanych oraz kluczy opatentowanych. W zależności od skomplikowania poziomu dostępu systemy klucza możemy podzielić na:

CL - central locking system (system centralnego zamka).

Stosowany z reguły w obiektach typu apartamentowce, spółdzielnie. Użytkownik klucza indywidualnego otwiera własny apartament, wejście główne do budynku, furtkę, śmietnik, wejście do piwnic, garażu. Nie ma natomiast dostępu do apartamentu innego użytkownika.

MK - master key (klucz główny).

Do zastosowania w obiektach o uporządkowanej strukturze organizacyjnej. Każdy z użytkowników ma ściśle sprecyzowany dostęp i otwiera tylko i wyłącznie wyznaczone pomieszczenia. Klucz Master otwiera wszystkie pomieszczenia, jest  kluczem pożarowym, awaryjnym, przechowywanym w pomieszczeniu ochrony lub w depozytorze kluczy.

GMK - general master key.

Najbardziej rozbudowanym systemem jest general master key. Projektując taki system wykorzystujemy możliwości wszystkich wyżej wymienionych systemów. Tworzymy skomplikowane grupy dostępu, różnicujemy dostępy na poziomy lub mniejsze podsystemy. Całość zamykamy kluczem Master. System ten daje najwięcej możliwości zarówno w tworzeniu hierarchii jak i późniejszym użytkowaniu.

10.  Jak zamówić system klucza master key?

Wycenę systemów klucza master key przygotowujemy indywidualnie. Aby otrzymać ofertę należy przesłać formularz zapytania na adres kontakt@dobre-zamki.pl lub skontaktować się z nami telefonicznie. 

Podstawą do rozpoczęcia realizacji systemu master key jest przesłanie zamówienia w formie elektronicznej. Faza produkcji systemu rozpoczyna się w momencie zatwierdzenia planu klucza oraz ustalenia długości wkładek. Gotowy system mogą Państwo zainstalować we własnym zakresie lub skorzystać z montażu wykonywanego przez naszych pracowników.

11. Co to jest plan klucza?

Plan klucza zawiera udokumentowaną hierarchię systemu klucza, w oparciu o którą następuje konfiguracja wkładek systemowych. Znajdują się w nim informację na temat funkcjonujących w systemie kluczy indywidualnych, grupowych, master, ich ilości, a także dane dotyczące wkładek systemowych (ich ilości, długości, kolor obudowy, pomieszczenia przeznaczenia). Z planu klucza wynika, które klucze otwierają dane wkładki, a które nie.

12. Gdzie można zamówić klucz do wkładki w systemie jednego klucza, bądź master key?

Klucze dodatkowe do istniejących systemów jednego klucza i master key można zamówić za pośrednictwem www.dobre-zamki.pl, wysyłając zamówienie wraz z kopią karty upoważniającej na adres kontakt@dobre-zamki.pl.

13. W jaki sposób można zamówić dodatkową kopię klucza do systemu jednego klucza lub master key?

Podstawą do realizacji zamówienia klucza dodatkowego do systemu jednego klucza lub master key jest okazanie (np.przesłanie kopi) karty upoważniającej systemowej. Klucz może dorobić jedynie osoba posiadająca kartę! Ważne więc, aby była ona przekazana kompetentnej osobie administrującej/zarządzającej budynkiem. Okazanie karty ma na celu wyeliminowanie możliwości zamówienia nieautoryzowanej kopi klucza przez osoby niepowołane.

14. Funkcje zamków panicznych A, B, C, D i ich zastosowanie. Który wybrać?

Określenie i prawidłowy wybór funkcji zamków panicznych jest niezwykle istotne z punktu widzenia ich poprawnego działania oraz zgodności z normami dotyczącymi dróg ewakuacyjnych. Poniżej charakterystyka funkcji zamków panicznych A,B,C, D.

Funkcja A:

Wejście z zewnątrz tylko przy użyciu klucza.

Od wewnątrz: otwarcie za pomocą dźwigni/listwy panicznej. Klucz wysuwa/cofa rygiel.

Od zewnątrz: klucz wysuwa/cofa rygiel oraz cofa zapadkę.

Funkcja B:

Klamka zewnętrzna zasprzęglona/odsprzęglona - tam gdzie niezbędne jest zapewnienie swobodnego przejścia.

Od wewnątrz: otwarcie za pomocą dźwigni/listwy panicznej. Klucz wysuwa/cofa rygiel oraz zasprzęgla/odsprzęgla klamkę zewnętrzną.

Od zewnątrz: klucz wysuwa/cofa rygiel oraz zasprzęgla/odpsprzęgla klamkę zewnętrzną.

Funkcja C:

Klamka zewnętrzna odpsprzęglona automatycznie - swobodny dostęp z zewnątrz jedynie w przypadku pozostawienia klucza we wkładce.

Od wewnątrz: otwarcie za pomocą dźwigni/listwy panicznej. Klucz wysuwa/cofa rygiel.

Od zewnątrz: klucz wysuwa/cofa rygiel oraz zasprzęgla klamkę zewnętrzną.

Funkcja D:

Klamka zewnętrzna zawsze zasprzęglona - zastosowanie do drzwi w ciągach komunikacyjnych (np. korytarze).

Od wewnątrz: otwarcie za pomocą dźwigni/listwy panicznej. Klucz wysuwa/cofa rygiel.

Od zewnątrz: klucz wysuwa/cofa rygiel. Klamka zewnętrzna jest zasprzęglona, otwiera drzwi, gdy rygiel zamka jest cofnięty.

15. Dlaczego montaż dźwigni Fast jest taki szybki?

Dzięki zastosowaniu najnowszych udoskonaleń technicznych instalacja systemu Fast jest krótsza niż w przypadku innych rozwiązań dostępnych na rynku. Czas montażu jest skrócony nawet o 50% poprzez:

  • Szybko złącza mocujące mechanizmy na płytach montażowych dla dodatkowych zatrzasków oraz łatwość ich regulacji.
  • Stalowa linka zastąpiła metalowe cięgno ułatwiając połączenie dodatkowych zatrzasków z mechanizmem głównym/.
  • Łatwy dostęp do śrub regulujących położenie głównego mechanizmu.
  • Dostosowanie długości drążka lub linki nie wymaga skomplikowanych pomiarów i obliczeń.
  • Szybki montaż osłony bez potrzeby użycia śrub mocujących (click system).
  • Uproszczona instrukcja obsługi.
16. Standardy europejski dotyczące systemów wyjść ewakuacyjnych.

 Od 2002 wymagania związane z systemami wyjść ewakuacyjnych regulują dwie normy europejskie: EN 1125 dotycząca systemów antypanicznych oraz EN 179 dotycząca systemów wyjść awaryjnych. W 2008 r. obowiązująca norma EN 1125:1997:02 została zaktualizowana i dostosowana do nowego standardu europejskiego odnoszącego się do systemów antypanicznych EN 1125:2008. Od 1 stycznia 2010 r. na rynek mogą być wprowadzane jedynie produkty zgodne z normą.

Najważniejsze elementy normy EN 1125:2008:

  1. Systemy antypaniczne muszą umożliwiać ich uruchomienie w dowolnym momencie przez każdą osobę (włączając dzieci, ludzi starszych, niepełnosprawnych) poprzez minimalny nacisk dłonią, ciałem lub czymkolwiek na dowolny punk dźwigni.
  2. Systemy antypaniczne muszą być przystosowane do ekstremalnego, intensywnego używania w miejscach publicznych (sklepach, biurach, szpitalach, szkołach itp.)
  3. Systemy antypaniczne jeśli są zainstalowane w drzwiach przeciwpożarowych, muszą zapewnić ochronę także przy ekstremalnie wysokich temperaturach.
  4. Systemy antypaniczne muszą być odporne na korozję.
  5. W przypadku systemów antypanicznych, część wystająca drążka nie może przekraczać 150mm.
  6. Każda dźwignia antypaniczna musi być opatrzona oznakowaniem zawierającym: nazwę producenta i markę, kodem identyfikującym, numerem normy (UNI EN 1125), datą instalacji (miesiąc/rok) u klienta końcowego.
  7. Dostępne są dwa rodzaje systemów antypanicznych: klasa A z drążkiem naciskowym i kasa B z listwą naciskową.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium